Az őszi bőrápolás tízparancsolata

Az őszi bőrápolás tízparancsolata

A hűvös reggelek, az erős szél, az őszi időjárás alaposan próbára teszi bőrünket.

Milyen természetes és egyszerű megoldásokat alkalmazhatsz, ha selymes és puha bőrt szeretnél ilyenkor is?

Fontos: az itt felsorolt megoldások nem működnek egyik napról a másikra. Figyelj rá, hogy az alábbiakat folyamatosan és kitartóan végezd, ugyanis kizárólag ez esetben lesz látható az eredmény. Kis kilengés természetesen bárkivel előfordulhat, de érdemi megoldást csak akkor remélhetsz, ha következetesen betartod a következő néhány pontot.

Nem bonyolult, viszonylag kis odafigyeléssel kivitelezhető, valószínűleg sok pontja egyáltalán nem lesz számodra újdonság.

1. Figyelj oda, mit eszel!

Nem mondok újdonságot, ha azt mondom: bőrünk állapotát jelentős mértékben meghatározza egészségi állapotunk és a táplálkozásunk.

Nyáron viszonylag könnyű változatosan és vitamindúsan táplálkozni, azonban ősszel kiemelten fontos, hogy odafigyelj, hogy mit viszel be szervezetedbe.

A hűvösödő időjárással együtt érdemes áttérni tápláló, omega-3 zsírsavat és vitaminokat tartalmazó ételekre, mint például a halak, diófélék, mandula, napraforgó, brokkoli, tojás, avokádó, szezonális (!) zöldségek és gyümölcsök. Iktasd be ezeket rendszeresen az étrendedbe!

2.  Fontos a megfelelő folyadékpótlás, hiszen a bőrt belülről is kell hidratálni.

Napi 1,5 liter víz, gyógytea elfogyasztása erőteljesen ajánlott. De kipróbálhatod a reggeli citromos víz ivást (leírás itt) vagy a méregtelenítő koktélt is.

3. Ne dohányozz!

A dohányzás öregíti a bőrt, kiszárítja és ráncossá teszi. Gondolj erre, mielőtt rágyújtasz.

4. Mozogj rendszeresen, ha teheted, a friss levegőn!

A mozgás erősíti az immunrendszert és energiával tölt fel. Próbálj meg rendszeresen, legalább hetente kétszer szakítani időt a mozgásra, a megelőzés mindig jobb, mint a betegség.

5. Váltsd le az esetleg alkalmazott alkoholtartalmú és szárító hatású kozmetikumaidat, hogy a bőrödnek legyen alkalma visszaépíteni természetes védőrétegét.

Válassz káros anyag-mentes kozmetikumokat és megoldásokat! Rengeteg egyszerű házi recept létezik, melyhez a konyhában is találsz alapanyagokat.

Néhány  könnyen elkészíthető otthoni arcpakolás recept itt.

6. A bőrradírozás ebben az időszakban is fontos, de elegendő csupán hetente egyszer megejteni, finom és enyhe megoldásokkal.

Ha jársz kozmetikushoz, válaszd a természetes és gyengéd megoldást alkalmazó szakembert.

7. Ha szeles, hűvös időben kint tartózkodsz, védd kézbőrödet, ajkaidat az időjárástól!

A natúr sheavaj például tökéletes megoldás lehet, ugyanis zsíros védőréteget képez a bőr felszínén, így megóvja azt a kiszáradástól.

8. Ne zuhanyozz túl forró vízzel, hanem inkább csak meleggel.

Ha teheted, készíts magadnak hetente tápláló olajos fürdőt, mely szintén segít bőröd egészségét helyreállítani.

9. Aludj rendszeresen!

Legalább naponta 6 órát (ideális a 8 óra lenne).

10. Ha kezed, lábad bőre kiszáradásra hajlamos,

alkalmazd az alábbi módszerek valamelyikét (a szövegre kattintva a bejegyzésre jutsz):

radírozás a selyempuha lábakért,

citromos lábfürdő sarok kiszáradására, majd kend be jó minőségű hidegen sajtolt olajjal (vagy shea vajjal), húzz rá pamutzoknit és aludj ebben!

 

Vélemény, hozzászólás?

Annak érdekében, hogy a jobb felhasználói élményt tudjunk biztosítani, az oldalon cookie-kat használunk. Az oldalunk használatával, Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás