Érdekes tények az avokádóról

avokado

Mint tudjátok, igyekszem a paleo és GAPS elvek által meghatározott irány mentén táplálkozni, és a családot is ilyesmikkel kínálni. Így került a látókörömbe az avokádó, amely beltartalmi értékénél fogva bízvást elnyerheti a szuperétel címkét.

Nézzük, mi mindent tudunk róla!

“Az avokádó ősi haszonnövény; Közép-Amerika indiánjai évezredek óta termesztik. A nagyon tápláló, sok proteint és olajat tartalmazó terméshúst (zsiradéktartalma mintegy 25%) nyersen fogyasztják. Az avokádó megfőzve keserű, az éretlen termések pedig mérgezőnek számítanak. A terméseket a betakarítás után 1–2 hétig tárolni kell, hogy a héj a gyenge nyomásnak engedjen. Fogyasztásához a termést fel kell vágni vagy törni, a kőmagot pedig el kell távolítani; a lágy terméshúst sóval és borssal szórják meg, citromot vagy ecetet csepegtetnek rá, illetve más módon fűszerezik, majd a héjból kikanalazzák. 

A benne lévő többszörösen telítetlen zsírsavak rendkívül jó hatással vannak a szívre, az erekre és csökkentik a koleszterinszintet. B-vitaminjai segítik az agysejtek alváshormon- (melatonin) termelését.” (Wikipédia)

avokado_taplalkozasi_ertek

Hoztam nektek néhány dolgot róla:

1. Ha botanikailag nézzük, a gyümölcsök közé sorolhatjuk, mivel egy örökzöld, 10-20 méterre megnövő fán terem.

2. Sokféle névvel illetik, többek között nevezik aligátorkörtének is.

3. Sok fajtáját termesztik, ezeknek nemcsak ökológiai igényei különböznek egymástól, de a termések formája, színe és mérete is.

4. Az avokádó 35%-kal több káliumot tartalmaz, mint a banán.
150g avokádó (kb egy csészényi) káliumtartalma 727mg, míg 150g banán csak 537 g káliumot tartalmaz.

5. 150g  avokádó tartalmazza az ajánlott napi rostbevitel 40%-át.

6. Az avokádó érése meggyorsítható, ha egy papírzacskóban tartjuk néhány napig más gyümölcsökkel, mint a banán vagy az alma.

7. Az avokádó lefagyasztható, így ha túl sokat vásároltunk volna belőle, ne hagyjuk, hogy ránk romoljon: egyszerűen kaparjuk ki a belsejét, locsoljuk meg citromlével és máris tehetjük a fagyasztóba. Ha szükségünk van rá, kiolvasztás után ugyanúgy használható, mint a friss.

8. Az avokádó az egyik legbiztonságosabb gyümölcs abból a szempontból, hogy héja nagyon kis mértékben engedi át a vegyszermaradványokat, így a még nem biotermesztésű gyümölcs is nyugodtan fogyasztható.

9. Az avokádó héja és magja azonban mérgező lehet a kisállatok számára, így ne keverjük ételükhöz.

10.  Az avokádó tökéletesen helyettesítheti sütireceptekben a vajat/margarint. Ezt egy külföldi blogbejegyzésben olvastam, és ugyan én még nem próbáltam, de gondoltam, megosztom veletek, ugyanis ha így van, akkor segítség lehet vegánoknak is.

11. Mutatom az egyik kedvenc gyors és egyszerű csemegémet, az avokádós banánkrémet, melybe csempészve még a finnyás kisebbikem is hajlandó elfogyasztani az avokádót:

https://dejavuvilag.hu/receptjeim-avokados-banankrem-cukormentes-nyersvegan-paleo/

12. Az avokádó nemcsak belsőleg, de külsőleg is alkalmazható! Remek beltartalmi értékét  szépségápolásra is kihasználhatjuk, erről itt találtok még tippeket:

https://dejavuvilag.hu/szepsegapolas-termeszetesen-avokado/
https://dejavuvilag.hu/termeszetes-szepsegapolas-szepito-arcpakolasok-hazilag/

A fentiek alapján tehát hajrá, mindenki fogyassza az avokádót! Megéri! Egészségünkre!

 

Vélemény, hozzászólás?

Annak érdekében, hogy a jobb felhasználói élményt tudjunk biztosítani, az oldalon cookie-kat használunk. Az oldalunk használatával, Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás