Egészséges reggeli – a reggelizőpelyhek vajon ide tartoznak?

A reggeli nagyon fontos, különösen a gyerekek fejlődő szervezetének.
A reklámok azt sugallják nekünk, hogy indítsuk a napot egészséges gabonafélékkel, egy adag vitaminozott, színes- édes gabonapehellyel.
De valóban annyira egészséges ez a termék, mint ajánlják? Érdemes itt is elgondolkodni.

Amikor én gyerek voltam, sosem ettem reggelizőpelyhet, igaz, akkor még nem is volt itthon ilyesmi kapható. Ha most bemegyünk egy hiper-, szupermarketbe, egész modulnyi reggelizőpehely várja, hogy beleugorjon a kosarunkba, de még egy falusi kisboltban is biztosan találunk legalább egyfélét ebből a termékből. Nem beszélve arról, hogy a gyártók mindig igyekeznek kirukkolni mindenféle csábító ajándékkal, hozzácsomagolnak egy kis figurát, vagy matricát és máris megvan az ok, amiért újabb és újabb dobozokat kell megvásároljunk, hiszen a gyerekünk ezt követeli.

Sok család van, ahol a nap egy tálka tejjel, kakaóval, gyümölcslével leöntött reggelizőpehellyel kezdődik.
Valóban olyan jó ez a gyerekeinknek, ahogyan sugallják? Ha ráadásul nyakon öntjük egy csésze instant kakaóval, az finom, de vajon igazán jó ez a gyereknek?

Sajnos, el kell keserítsek mindenkit: a reggelizőpelyhek ízesített, csokis, mézes, egyéb változatai egyáltalán nem számítanak egészségesnek. Instant, cukorral telenyomott kakaóval leöntve meg pláne nem azok.

Igaz, hogy a legtöbb reggelizőpehely rostokban és vitaminokban gazdag, de az ízesített, csokis, mézes, stb. fajtái rengeteg cukrot – tehát kalóriát – és mesterséges anyagot tartalmaznak.

Ha megnézzük a tápérték adatokat, akkor láthatjuk, hogy van olyan változat, amelyiknek szinte a felét a cukor teszi ki. Ráadásul egyes új kutatások szerint az extrudálási folyamat a gabonaféléket oly mértékben alakítja át, hogy azok már egyáltalán nem hasonlítanak az eredeti gabonafélékhez, így hatásukban sem azt a hatást gyakorolja szervezetünkre, mintha gabonafélét ennénk, feldolgozatlan formájában. Én nem érzem úgy, hogy ilyesmivel kéne a gyerekeimet etetni az egészséges élethez.

Ha tehetjük, száműzzük a reggelizőpelyheket a háztartásunkból!
Ha nem tudunk róluk lemondani, akkor legalább hagyjuk meg csemegének, ritka alkalmakra.

Én úgy gondolom, ha elmondjuk a gyerekeinknek, hogy miért nem tartjuk jó ötletnek ezeket a termékeket megvenni, akkor ők is elfogadják a döntést.

Helyettük reggelire választhatunk az alábbiak közül:
– natúr gabonapelyhet vagy hozzáadott cukor nélküli müzlit, aszalt gyümölcsökkel
– friss gyümölcsöt, gyümölcslét, gyümölcsturmixot, zöld turmixot
– kenyeret valamilyen házilag elkészíthető feltéttel (padlizsánkrém, tojáskrém, zöldségkrém, tonhalkrém, zakuszka)
– kásákat édesen (lekvárral, aszalt gyümölccsel, mézzel) vagy sósan (olajos hagymakockákkal) elkészítve
– tükörtojást, bundás kenyeret, lágy tojást, rántottát
– virslit (ha tehetjük, figyeljünk oda, hogy magas hústartalmú legyen!)
– natúr joghurtot lekvárral keverve (helyettesítendő a bolti aromás, gyümölcsöt alig látott “gyümölcsjoghurtot”)
– sajtot, felvágottat (személy szerint én igyekszem kerülni őket, de időnként azért fogyasztjuk)

A sor kreativitásunknak, életmódunknak megfelelően folytatható.
Akinek van bevált reggeliötlete, amit nem soroltam fel, írja meg, örülni fogok neki!

Vélemény, hozzászólás?

Annak érdekében, hogy a jobb felhasználói élményt tudjunk biztosítani, az oldalon cookie-kat használunk. Az oldalunk használatával, Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás