Loading the content... Loading depends on your connection speed!

Kérdésed van? Írj nekünk! Hívj minket!   info@dejavuvilag.hu06 70 953 28 43
Kosár tartalma -

0 Ft

Nincsenek termékek a kosárban.

TT
Természetes tippek az egészséges iskolakezdéshez

Bármennyire nehéz is volt elhinni a nyár elején, mégis eljött ez az idő, jövő héten kezdődik az iskola.

Néhány egyszerű szempont betartásával segíthetsz, hogy az iskolakezdés a lehető legzökkenőmentesebben történjen meg, és a hosszú iskolai hónapok során is mindenki bírja a strapát.

Mik azok a szempontok, amikre figyelj?

 

Talán a legfontosabb: figyelj rá, hogy a gyerek “rápihenjen” az iskolára, és az iskolaidőszakban is pihenjen olyan sokat, amilyen sokat csak tud.


A megfelelő minőségű és mennyiségű pihenés, alvás kulcsfontosságú a megfelelő növekedéshez, az immunrendszer és az agy működéséhez.
Azzal, hogy időben ágyba küldöd, a lehető legjobbat teszed a gyermekeddel, még ha a nyár utolsó napjaiban hosszú virrasztáshoz szokott csemeték néha nem is így érzik.

Kapaszkodj meg: a 3-6 év közötti gyerekeknek napi 10-12 óra alvásra van szüksége, de még a 7-12 éves korosztálynak is 10-11 óra az ajánlott mennyiség.

Gondolom, nem árulok el nagy titkot, ha az első ponthoz kapcsolódóan felhívom a figyelmedet, hogy a TV és számítógép használati idő is szigorúan korlátozandó.

A legjobb, ha minimális (vagy egyáltalán nincs), főleg kisiskolásoknál, iskolaidőszakban.

Figyelj oda a minőségi, tápláló ételekre!

Nálunk a reggelizés nem maradhat el indulás előtt, általában tápláló, fehérjedús élelmiszerekkel (mint pl tojás, jó minőségű virsli).
Van olyan gyerek, aki felkelés után azonnal nem bír enni, érdemes kipróbálni otthon egy táplálóbb turmixot, joghurtot, kakaót, és csomagolni a táskába könnyű reggelit, falatkákat, amiket az iskolába beéréskor, még a tanítás előtt módja van megenni.(Reggeli ötletek a blogon: itt,  itt és itt).

A táskába is lehetőség szerint inkább gyümölcs, zöldség, magok kerüljenek rágcsaként, ne pedig előrecsomagolt, adalékanyagos péksütemények, csokoládék, színes cukorkák.

A folyadékbevitel szintén nagyon fontos, amiről szintén hajlamosak elfeledkezni a játék vagy a tanulás hevében a srácok.

Szuper kis kulacsok kaphatóak, ezekbe készíthetsz gyümölcsteát, gyógyteát, vagy egyszerűen tiszta vizet, és hívd fel a figyelmét, hogy igya meg a nap folyamán.
Nem ajánlom a szénsavas üdítőitalokat és nagy mennyiségben a kereskedelemben kapható gyümölcsleveket sem, ugyanis ezek tömény cukorbombák (a szénsavas üdítőkben pedig a vízen kívül szinte kizárólag adalékok találhatóak, melyekre nincs szüksége senkinek).

Tanítsd meg arra, hogy mennyire fontos a rendszeres kézmosás.

Sajnos sok esetben a pedagógusok túl leterheltek és elfoglaltak ahhoz, hogy minden egyes gyereknél, különösen a nagyobbaknál figyeljenek arra, hogy étkezés előtt, WC-használat után, tüsszentés, köhögés, kinti elfoglaltságok után (stb.stb.) mosnak-e kezet a gyerekek, ezért nekünk, szülőknek kell erre a gyerekeket megtanítanunk. Nálunk a tavalyi hasmenéses vírus óta valahogy könnyebb emlékezni rá…

Ha szükségesnek érzed, táplálékkiegészítőket is adhatsz immunerősítésre, én D-vitamint és halolajkészítményeket adok a fiaimnak.

Aromaterápiás tippem: a  citrom illóolajának rendszeres párologtatása szintén segíthet az iskolai koncentrációban, és nem mellesleg a kórokozók számát is csökkenti a légtérben.

Citrom illóolaj szaglóüvegcsében is jó ötlet lehet, ezt magával tudja vinni az osztályba.

Aromaterápiás keverékekkel is segítheted a koncentrációt, segítheted csemetédet a tanévkezdésben: Baldini és Taoasis illóolajkeverékek és roll-on-ok a webáruházban

Vélemény írása

Mobile version: Enabled

Annak érdekében, hogy a jobb felhasználói élményt tudjunk biztosítani, az oldalon cookie-kat használunk. Az oldalunk használatával, Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás